كاربرد فنگ شويي در طراحي داخلي منزل يا محيط كار

انواع سقف هاي متحرك پارچه اي و شيشه اي و ... نحوه كار هر يك از آن ها با همراه توضيحات كاملي در رابطه با قيمت و نحوه سفارش

كاربرد فنگ شويي در طراحي داخلي منزل يا محيط كار

كاربرد فنگ شويي در طراحي داخلي منزل يا محيط كار فنگ شوي يك فلسفه باستاني چيني است كه هدف آن يافتن تعادل و هماهنگي بين عناصر است. اصول فنگ شوي فراتر از اصول راحتي يا زيبايي است، اصل اين فلسفه تأكيد بر سلامت جسمي و روحي ، موفقيت و روابط سالم است كه از طريق جريان انرژي مثبت حاصل مي شود. فنگ شويي كه معمولاً از آن به عنوان هنر محل استقرار ياد مي شود ، در مورد قرار دادن عناصر مختلف براي بهينه سازي "چي" يا انرژي است. اين اصطلاح از دو كلمه تشكيل شده است: "فنگ" ، به…fi fengshui

كاربرد فنگ شويي در طراحي داخلي منزل يا محيط كار

فنگ شوي يك فلسفه باستاني چيني است كه هدف آن يافتن تعادل و هماهنگي بين عناصر است. اصول فنگ شوي فراتر از اصول راحتي يا زيبايي است، اصل اين فلسفه تأكيد بر سلامت جسمي و روحي ، موفقيت و روابط سالم است كه از طريق جريان انرژي مثبت حاصل مي شود. فنگ شويي كه معمولاً از آن به عنوان هنر محل استقرار ياد مي شود ، در مورد قرار دادن عناصر مختلف براي بهينه سازي "چي" يا انرژي است. اين اصطلاح از دو كلمه تشكيل شده است: "فنگ" ، به معني باد و "شوي" به معني آب. اين دو عنصر نه تنها براي وجود انسان اساسي و حياتي هستند ، بلكه در جهان حركت نموده و در جريان هستند. اصول فنگ شويي در بسياري از عناصر زندگي كاربرد دارد، يكي از مهمترين كاربردهاي آن معمولاً در طراحي داخلي است، زيرا ابزارهايي كه در آناليز فنگ شويي استفاده مي شوند به راحتي در متن يك خانه قابل استفاده هستند.   فنگ شويي

عناصر فنگ شويي

پنج عنصر مهم فنگ شويي چوب،فلز،زمين،آب و آتش مي باشند.  

چوب

نماد رشد و نشاط است. قرار دادن وسايل چوبي در منز، موجب ايجاد شور و اشتياق مي شود. گياهان و مبلمان چوبي راههاي آسان براي اضافه كردن اين عنصر در فضاي خانه هستند.

فلز

نماد منطق و شعور است و از دانش و وضوح ذهني پشتيباني مي كند. اين عنصر را با قاب هاي فلزي يا مجسمه به فضاي خود اضافه كنيد.

زمين

نماد ثبات و تعادل است. عنصر زمين را با سنگ ها، كريستال ها و تصاوير منظره به داخل خانه بياوريد.

آب

نماد خرد و آرامش است و به وضوح و آرامش كمك مي كند. آينه ها، سطوح بازتابنده و آكواريوم ها روش هايي براي اضافه كردن عنصر آب به فضاي شما هستند.

آتش

نماد اشتياق و انرژي و نماد تحول، گسترش و نوسان است. از شمع ها و اشياء قرمز استفاده كنيد تا فضاي خود را با عنصر آتش همراه كنيد.  

نكات جذاب براي بهره گيري بهتر از فنگ شويي در طراحي فضاي خانه يا محيط كار

  • در ورودي به عنوان مدخل انرژي در فنگ شويي ناميده مي شود. سعي كنيد در جلو منزل خود را به بهترين شكل رنگ آميزي كنيد. از رنگ هاي سبز يا قهوه اي براي رنگ آميزي در ورودي استفاده كنيد.
  • از درهم و برهم بودن بيش از حد اجتناب كنيد. آشفتگي بيش از حد مانع از جاري شدن انرژي مي شود و ذهن شما را درگيري مي كند. فضاي تميز و مرتب به شما امكان تنفس و تمركز بيشتري را مي دهد.
  • از بلورهاي مختلف استفاده كنيد. براي حس عشق از كوارتز، براي محافظت از تورمالين و براي ايجاد حس خوب از سيترين استفاده كنيد.
  • اطمينان حاصل كنيد كه هوا و نور در جريان باشند. از آنجا كه هوا يكي از عناصر اصلي در فنگ شويي است ، بايد توجه ويژه اي به آن داشت. تركيبي از نور طبيعي و هوا انرژي و جوانسازي خوبي را به همراه خواهد داشت.
  • تختخواب يا ميزها را به سمت در قرار دهيد. اينن حالت قدرت را افزايش داده و آسيب پذيري را به حداقل مي رساند.
  • سعي كنيد از گلدان در اتاق ها استفاده كنيد. هر اتاق را با يك گلدان تزئين كنيد. آنها نه تنها انرژي را بهبود مي بخشند بلكه سلامتي را نيز افزايش مي دهند و به طور طبيعي هوا را تصفيه مي كنند.
به طور كلي بهره گيري از فنگ شويي مي تواند موجب جريان بهتر انرژي در محيط شده و در منزل يا محيط كار بازده شما را افزايش دهد. با به كارگيري اين نكات، آرامش را به محيط اطراف خود بياوريد.   منبع : گروه تحقيقات و توسعه شركت سايه بام ، اولين توليدكننده سقف متحرك و شيشه متحرك در ايران  
منبع مطلب : وب سايت رسمي مهندس امير لطفي عمران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.