نور و رنگ و تاثير آن ها در افزايش جذابيت دكوراسيون

انواع سقف هاي متحرك پارچه اي و شيشه اي و ... نحوه كار هر يك از آن ها با همراه توضيحات كاملي در رابطه با قيمت و نحوه سفارش

نور و رنگ و تاثير آن ها در افزايش جذابيت دكوراسيون

نور و رنگ و تاثير آن ها در افزايش جذابيت دكوراسيون نور و رنگ دو عنصر مهم و حياتي در طراحي داخلي به حساب مي آيند. اگر نورپردازي به درستي اجرا نشود، طراحي و دكوراسيون هر چند زيبا، به چشم نمي آيد. امروزه نورپردازي در سبك هاي مختلف معماري، اهميت بسياري پيدا كرده است و به همين دليل شاهد ورود انواع لامپ ها، چراغ هاي روشنايي، وسايل مختلف براي توليد نورهاي رنگي و ... در بازار هستيم. در اين مقاله قصد داريم به بررسي چگونگي نورپردازي منزل يا محيط كار بپردازيم، با ما همراه باشيد.   نقش نور در دكوراسيون…

نور و رنگ و تاثير آن ها در افزايش جذابيت دكوراسيون

نور و رنگ دو عنصر مهم و حياتي در طراحي داخلي به حساب مي آيند. اگر نورپردازي به درستي اجرا نشود، طراحي و دكوراسيون هر چند زيبا، به چشم نمي آيد. امروزه نورپردازي در سبك هاي مختلف معماري، اهميت بسياري پيدا كرده است و به همين دليل شاهد ورود انواع لامپ ها، چراغ هاي روشنايي، وسايل مختلف براي توليد نورهاي رنگي و ... در بازار هستيم. در اين مقاله قصد داريم به بررسي چگونگي نورپردازي منزل يا محيط كار بپردازيم، با ما همراه باشيد.   Luxury Lighting 1 1024x576

نقش نور در دكوراسيون

نور با برخورد به سطح اجسام، به چشم ما بازگشته و همين موضوع موجب مي شود تا ما بتوانيم اجسام و اشيا را ببينيم و زيبايي هاي آن ها را تشخيص بدهيم. بنابراين روشنايي و نور در زندگي و به خصوص در بحث طراحي داخلي نقش مهمي ايفا مي كنند. با اين حال استفاده بيش از حد از نور نيز مانند استفاده كم از آن، مي تواند تاثير منفي در طراحي داخلي شما داشته باشد.

صنعت روشنايي و طراحي

در دكوراسيون داخلي بر پايه نور، طراحان و معماران مي توانند يكي از اين دو روش را انتخاب كنند، يا مي توانند تا جاي ممكن از لامپ ها و لوازم روشنايي استفاده كنند و فضاي اطراف خود را نورپردازي كنند، يا مي توانند به روش بهينه و با استفاده از تكنيك هاي نورپردازي، به طراحي و نورپردازي محيط خود بپردازند. روش دوم هم مقرون به صرفه تر و هم حرفه اي تر مي باشد و در نهايت نيز طراحي نهايي چشم نوازتر خواهد بود.

روش هاي مختلف در نورپردازي

روش هاي مختلفي براي نورپردازي در طراحي داخلي وجود دارد كه چندتا از مهمترين اين روش ها را با يكديگر مرور مي كنيم:
  • استفاده از نور روز يا نور طبيعي خورشيد:

    خورشيد در طول روز مهمترين منبع نور محسوب مي شود، بابراين اگر بتوانيد به بهترين نحو از آن در طراحي داخلي استفاده كنيد، مي توانيد هم در هزينه ها صرفه جويي كرده و هم زيبايي فوق العاده اي به فضاي اطراف خود ببخشيد. بهترين روش براي استفاده از نور طبيعي، استفاده از سقف هاي شيشه اي يا اسكاي لايت مي باشد كه در عين زيبايي ظاهري، مي توانند تا حد زيادي نور محيط را در طول روز تامين كنند.
  • استفاده از نور متمركز يا كانوني:

    يكي ديگر از روش هاي نوين نورپردازي، استفاده از نور متمركز براي مناطقي است كه نياز به نور بيشتري دارد، مثلا يك تابلوي نقاشي يا يك اثر هنري، در صورتي كه اين نور خاموش شود، تاثير چنداني در روشنايي فضاي محيط نخواهد داشت.
  • استفاده از نور تركيبي (مصنوعي و طبيعي):

    ديگر روشي كه بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد، استفاده از نور تركيبي در طراحي داخلي است. نور تركيبي مي تواند شامل نور طبيعي خورشيد و نور مصنوعي شامل انواع لامپ هاي رنگي و ... باشد. در اين روش مي توان ميزان نور را كنترل كرد و آن را كم يا زياد نمود.
  • استفاده از نور مصنوعي يا نور لامپ

    نور مصنوعي يا نور لامپ، يكي از مهمترين روش هاي نورپردازي به شمار مي رود. در اين روش مي توانيد از انواع لامپ هاي رنگي و غير رنگي با شدت نورهاي محتلف استفاده كنيد. اگر براي منزل يا محيط كار خود سقف متحرك پارچه اي در نظر گرفته ايد، اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه در سقف هاي متحرك پارچه اي، امكان نورپردازي به صورت حرفه اي نيز وجود دارد.
  officebeleuchtung

نتيجه گيري

همانطور كه گفته شد، نمي توان نقش نور را در طراحلامپي داخلي ناديده گرفت، بنابراين بهتر است براي طراحي و نورپردازي فضاي داخلي خود از متخصصين در اين زمينه بهره ببريد يا در صورتي كه خودتان قصد نورپردازي محيط منزل يا محل كار خود را داريد، با مطالعه در اين زمينه، بهترين راه كار را براي نورپردازي انتخاب كنيد تا بهترين نتيجه را به دست اوريد.
منبع مطلب : وب سايت رسمي مهندس امير لطفي عمران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.