سوالات رايج كاربران در رابطه با سقف هاي اتوماتيك

انواع سقف هاي متحرك پارچه اي و شيشه اي و ... نحوه كار هر يك از آن ها با همراه توضيحات كاملي در رابطه با قيمت و نحوه سفارش

سوالات رايج كاربران در رابطه با سقف هاي اتوماتيك

سوالات رايج كاربران در رابطه با سقف هاي اتوماتيك   همواره زماني كه موضوع تازه اي به خصوص در زمينه تكنولوژي هاي مختلف در زمينه طراحي ساختمان، مثلا سقف هاي متحرك و ... مطرح مي شود، سوالات زيادي براي كاربران در اين زمينه ايجاد مي شود. گروه فني مهندسي سايه بام با تهيه اين مطلب، سعي در پاسخگويي به سوالات رايج شما مخاطبان گرامي دارد. با ما همراه باشيد. سقف متحرك برقي جمع شونده چيست؟ سقف متحرك كه به سقف برقي يا اتوماتيك نيز مشهور است، يك عنوان كلي براي انواع مختلف سقف هاي جمع شونده و تاشو است. سقف…

سوالات رايج كاربران در رابطه با سقف هاي اتوماتيك

 

همواره زماني كه موضوع تازه اي به خصوص در زمينه تكنولوژي هاي مختلف در زمينه طراحي ساختمان، مثلا سقف هاي متحرك و ... مطرح مي شود، سوالات زيادي براي كاربران در اين زمينه ايجاد مي شود. گروه فني مهندسي سايه بام با تهيه اين مطلب، سعي در پاسخگويي به سوالات رايج شما مخاطبان گرامي دارد. با ما همراه باشيد.

1 7

سقف متحرك برقي جمع شونده چيست؟

سقف متحرك كه به سقف برقي يا اتوماتيك نيز مشهور است، يك عنوان كلي براي انواع مختلف سقف هاي جمع شونده و تاشو است. سقف اتوماتيك داراي انواع مختلفي از جمله شيشه اي، پلي كربنات و آلومينيومي است.

3 7

چرا بايد از سقف هاي پارچه اي اتوماتيك استفاده كنيم؟

از سقف هاي متحرك مي توان در فضاهاي مختلفي استفاده كرد، اما بيشترين كاربرد اين سقف ها در اماكني همچون رستوران ها و كافي شاپ هايي كه داراي فضاي باز هستند و قصد دارند از اين فضاها به عنوان فضاي سبز (براي سرو غذا و نوشيدني) يا به عنوان روف گاردن استفاده كنند، همچنين براي تراس يا بالكن ها در خانه هاي ويلايي بزرگ مي باشد.

همچنين از اين سقف ها در استخرهاي روباز (براي اين منظور سقف متحرك پلي كربنات بنا به متراژ و قيمت هر متر مربع آن مقرون به صرفه است)  و سر در ورودي ساختمان ها و هتل ها نيز استفاده مي شود.

ديگر كاربرد اين نوع سقف ها، به عنوان سقف حياط خلوت ساختمان ها جهت افزودن آن به فضاي داخلي ساختمان و پوشش سقف پاركنيگ براي خانه هاي ويلايي است.

مهمترين ويژگي هاي سقف هاي متحرك نسبت به ساير سقف ها چيست؟

5 8

اين سقف ها مزاياي بسياري دارند، يكي از مهمترين اين ويژگي ها و مزايا اين است كه عوارض قانوني شهرداري به آن ها تعلق نمي گيرد و هزينه زيربناي شهرداري از اين بابت دريافت نمي شود.

همچنين كيفيت و دكور زيباي سقف جمع شونده پارچه اي نسبت به ساير متريال هاي رايج موجب مي شود فضاي مد نظر لوكس تر و جذاب تر به نظر برسد.

ديگر مزيت آن عايق تر بودن نسبت به ساير سقف هاي سبك مانند صفحات پلي كربنات ، شيشه ، ورق هاي فلزي ، سفال و ... است.

يكي ديگر از مهمترين ويژگي هاي خاص سقفهاي پارچه اي، برقراري حس ارتباط شما با طبيعت بيرون است. اين ويژگي در زنگي شهرنشيني امروزه بسيار حائز اهميت است. شما در زير اين سقف مي توانيد بدون خيس شدن از صداي قطرات باران بر روي سقف بالاي سر خود لذت ببريد.

 

ميزان پوشانندگي اين سقف ها چقدرمي باشد؟

اين سازه به طور متوسط مي تواند دهانه هاي ۱۲*۱۲ متر مربع را پوشش دهد، براي برآورد دقيق ميزان پوشش دهي فضاي مد نظر، لازم است ارزيابي دقيقي از محل انجام شود و مهندسين سايه بام آماده خدمت رساني در اين زمينه به شما مشتريان عزيز هستند.

ارتفاع سقف هاي خودكار تا چه مقدار مي تواند باشد؟

ستون هاي جلويي سازه از جنس آلومينيوم مي باشند، اين ستون ها مي توانند تا ۲٫۵ متر ارتفاع داشته باشند. در صورت نياز به اجراي سازه در ارتفاع هاي بالاتر، تيم فني مهندسي سايه بام مي تواند قطر و اندازه ستون ها را محاسبه نمايد.

آيا محدوديتي در طراحي سازه سقف هاي برقي وجود دارد؟

به شكل معمول در طراحي اين سقف ها از فرم هاي مربع، مستطيل و يا قوسي استفاده مي شود. براي طراحي هاي دقيق تر متناسب با فضاي مد نظر خود با تيم مهندسي سايه بام در ارتباط باشيد.

برق مصرفي براي سازه سقف هاي اتوماتيك چه ميزان است و چه ويژگي هايي دارد؟

به ازاي هر سقف متحرك اتوماتيك، دو زوج برق ۲۲۰ ولت لازم است. كه يك زوج از آن براي موتور و ديگري براي روشنايي زير سايبان به كار مي رود. همچنين در ابتداي مسير هر يك از كابل ها يك فيوز مينياتوري مناسب تعيبيه مي شود. براي موتور يك فيوز ۱۰ آمپري و براي پشتيبان سيستم نور پردازي ، يك فيوز ۵ آمپري لازم است. در پروژه هايي كه هنوز تابلو برق اصلي ساختمان نصب نشده، بهتر است دريافت كننده راديويي در داخل تابلو برق اصلي نصب شود.

نوع پوشش رنگ استفاده شده بر روي سازه آلمينيومي سقف اتوماتيك چيست؟

براي افزايش دوام و همچنين زيبايي بيشتر سقف هاي متحرك، در فرايند توليد اجزاء فلزي آن، از مكانيزم رنگ پودري الكترو استاتيك استفاده مي شود. در اين فرايند پودر رزين همراه با رنگدانه هاي مخصوص بصورت رنگي مايع، به سطح فلز پاشيده مي شود و نهايتا در كوره هاي صنعتي مخصوص تا ۴۰۰ درجه فارنهايت پخته شده و رزين ذوب شده در سطح فلز همجوش شده و سطحي يك دست و صيقلي با مقاومت بالا ايجاد مي شود.

آيا سقف هاي متحرك در برابر وزن برف و باران و همچنين در برابر وزش بادهاي شديد مقاومت لازم را دارند؟

ميزان مقاومت كل سازه و اتصالات آن، چيزي حدود ۷۰ كيلوگرم بر متر مربع در نظر گرفته شده است. همچنين اين سازه در برابر وزش باد تا ۶۰ كيلومتر بر ساعت نيز مقاوم است. با اين حال سنسورهايي در آن تعبيه شده تا در صورت وزش باد شديدتر، سقف به طور خودكار جمع مي شود تا از آسيب آن جلوگيري شود.

آيا آلياژ آلمينيوم سازه هاي متحرك داراي كيفيت مطلوبي هستند؟

آلياژ الومينيوم مصرفي از نوع مرغوب و درجه يك( ۶۰۶۳  ايرالكو) مي باشد .

عمر سقف هاي متحرك حدود چند سال است؟

مهمترين و حساس ترين قسمت در سقف هاي تاشو، پارچه مصرفي آن هاست. عمر مفيد پارچه هاي به كار رفته در اين سقف ها عموما ۱۵ تا ۲۰ سال ميباشد.

آيا سيستم سقف هاي متحرك عايق است؟

پارچه به كار رفته در سقف اتوماتيك (سايبان برقي) از نوع مات است و داراي يك شيشه تك جداره عايق است كه در تابستان ،ميزان زيادي از پرتو ها را منحرف كرده و در فصول سرد همراه با بارش برف و باران نيز آن را به آبراه ها هدايت مي كند و اجازه نميدهد آب به سطح زيرين آن نفوذ كند.

مدت زمان گارانتي سقف هاي متحرك چه قدر است؟

موتور و پارچه پوشش دهنده سقف هاي متحرك به مدت ۵ سال تحت گارانتي اين شركت مي باشد. ساير يراق آلات حركتي و اجزاء سقف متحرك نيز شامل ۲ سال گارانتي مي باشند.

10 3

كيفيت اتصالات سقف متحرك چگونه است؟

نبايد اهميت طراحي اتصالات را دست كم گرفت. اهميت اين موضوع اگر بيشتر از ساير قسمت هاي اين سازه نباشد، كمتر هم نيست. زيرا در زمان بارش برف و باران، كليه بار و وزن سازه به اين اتصالات انتقال مي يابند و در صورت عملكرد نادرست آن ها، سازه به مرور متلاشي و تخريب خواهد شد. در اكثر موارد سازه هاي تخريب شده، مشكل اصلي عدم كاركرد مناسب اتصالات بوده است. به همين دليل مهندسان سايه بام، اين موضوع را بسيار مورد توجه قرار داده اند.

استفاده از رنگ ها پودري بر روي سازه آلمينيومي چه مزايايي دارد؟

  • هر كيلوگرم از اين رنگ ها، قابليت پوشش دهي ۸ الي ۱۲ متر مربع را دار مي باشند.
  • ضايعات آن ها بسيار اندك و چيزي در حدود يك در صد است.
  • مي توان از آن ها در اجراي طرح هاي جديدي مانند فلزات طرح چوب با رنگ هاي مختلف استفاده كرد.
  • نسبت به رنگ هاي مايع داراي ماندگاري بيشتري هستند و در مقابل شرايط جوي و تغييرات فيزيكي و شيميايي مقاوم تر مي باشند.
  • بر روي اين رنگ ها ها خش نمي افتد.
  • در شرايط جوي مختلف رنگ آن ها ثابت است.
  • به آساني تميز مي شوند.
  • نسبت به رنگ مايع براق تر و فوق العاده زيبا هستند.

آيا در فصول بسيار سرد و گرم سال (مثلا تابستان و زمستان) مراقبت هاي خاصي براي سيستم سقف متحرك لازم است؟

اين سقف ها در بدترين شرايط آب و هوايي و حتي در تابش شديد آفتاب يا يخبندان شديد نيز مقاوم هستند و نيازمند مراقبت هاي نيستند. پارچه هاي پي وي سي اين سقف هاي متحرك حدود ۲۰ سال دوام دارند و داراي ۵ سال گارانتي مي باشند. با اين حال بهتر است براي محافظت از پارچه در هنگام جمع شدن آن را زير يك ورق فلزي قرار داد تا باران يا گرماي شديد به آن نفوذ نكند. همچنين بعد از ۲۰ الي ۳۰ سال در صورت كثيف شدن مي توان پارچه را تعويض نمود.

چگونه مي توان سطح غشاء سقف هاي متحرك را تميز كرد؟

شما مي توانيد با استفاده از آب و يك طي نرم نخي سطح آن را تميز كنيد. اگر لازم بود مي توانيد شامپوهاي ملايم براي اين كار استفاده كنيد، اما هرگز از مواد شوينده اي مانند وايتكس و ... براي تميز كردن پارچه استفاده نكنيد.

جمع آوري برف و باران از روي سقف چگونه انجام مي شود؟

آب بندي اين سقف ها با استفاده از ۳ نوار لاستيكي طولي مختلف در نقاط مختلف انجام مي شود. اين نوارها عبارتند از:

نوار آب بندي لبه ريل كه زير لبه ريل نصب مي شود.

نواري كه روي سطح پارچه سقف تحت فشار قرار مي گيرد تا مانع ريزش آب از لبه ها شود.

نواري كه براي هدايت آب روي تيغه هاي ابتدايي سيستم كه در جلوي سقف پارچه اي و برروي اولين پروفيل آلومينيومي پارچه نصب مي شود و مانع بازگشت آب به زير تيغه جلو مي شود.

  منبع : گروه تحقيقات و توسعه شركت سايه بام ، اولين توليدكننده سقف متحرك و شيشه متحرك در ايران
منبع مطلب : وب سايت رسمي مهندس امير لطفي عمران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.